Gravid v.32 (31+2)

Halloj! Hann inte med att uppdatera förra veckan så kommer en uppdatering nu :)
 
Jag har antingen blivit förkyld igen eller så är det pollen.. tror mest på pollen iallafall, och hoppas på det. Orkar inte vara sjuk nå mer nu denna graviditet, haha. Annars så är det helt okej, är bara väldigt trött!
 
Var hos barnmorskan förra onsdagen då jag var i vecka 30+1, då var det lite som skulle göras.. sist jag var dit så pratade vi bara lite. Men nu tog vi prover på hur mitt järnvärde är och så var det något hon skulle skicka iväg på lab. Mätte magen och fick väga mig. Nu har jag gått upp 1 kg sedan inskrivningen. Haha jag blev jätteledsen.. men barnmorskan sa att i den veckan har dom flesta gått upp 10 kg så det var ingen fara. Mitt SF mått (hur stor livmodern är) var bra, inte lika stor ökning som gången innan så det var skönt tycker jag.
 
Glukosbelastningen såg bara bra ut också sa även barnmorskan, så ingen graviditetsdiabetes :)
 
Har precis suttit och vikt en massa tvättlappar, ska göra egna våtservetter till bebisen. Så det har jag roat mig med idag. 
 
Idag har det gått 78,6% av graviditeten. Bebisen är ca 39 cm lång och väger i början av veckan ca 1,79 kg och i slutet 1,95 kg. Barnets alla fem sinnen fungerar. Såå häftigt tycker jag! Och jag känner av bebis mer och mer nu. Både i hur rörelserna/sparkarna känns och hur ofta det är. Det lugnar mig även om det ibland är obehagligt och gör ont haha. Bebis har iaf lagt sig tillrätta med huvudet neråt, inte fixerad men ligger med huvudet neråt åtminstone. Bebis kan vända sig men det har inte hänt ännu iaf, så hoppas bebis stannar sådär hehe!
 
 
#1 - - Miskis.blogg.se:

Åh!! Råkade av en slump hamna på din blogg, det var ju flera år sedan vi snackade senast så otroligt mycket har hänt sen sist! Stort grattis till graviditeten och giftermålet. Kram

Svar: Men hej! jag tror iallafall jag har mina aningar om vem du är :D och ja isåfall var det ju väldigt länge sedan! Men tusen tack, hur är allt med dig? :) Kram
Elin Sånnevall