Gravid v.20 (19+3)

Nu är det inte långt kvar tills halva tiden har gått! Idag har 48,9% av graviditeten passerat. Känns som det var sååå längesedan jag fick mitt plus, när vi ska på RUL på onsdag är det prick 4 månader sedan :)
 
Annars så flyter dagarna på, jag är hemma idag från jobbet pga förkylning. Var ju dålig förrförra veckan och hemma hela den veckan, blev sedan helt ok förra tisdagen/onsdagen typ, men nu så i måndags slog det till rejält :( jag är trött på att vara sjuk nu, det är inte roligt alls!! Mitt immunförsvar är helt jäkla värdelöst, trots att jag är så noga med hygien och tex vid maten på jobbet. Gaah!
 
Iallafall så var vi och köpte en babygunga av en tjej på facebook i helgen, typ helt i nyskick! Vi tvättade den med en gång, så himla mysig och jag hoppas att bebis kommer tycka om den :) den kan vibrera, gunga och spela musik. I tisdags köpte vi en spjälsäng av en bekant, och självklart så ville jag att vi skulle skruva ihop den på en gång heheh, men det blev så bra! Nu ska vi röja undan lite plats för den inne i sovrummet för just nu står den i vardagsrummet vilket inte är våran tanke, haha! Men ska fixa ordning lite plats ikväll så kan vi ställa dit den.
 
Har börjat fundera på det här med skötbord, min första tanke var att ha ett sånt stort med byråer från Ikea, men jag har ångrat mig.. kommer ta sån stor plats inne i barnrummet så det blir inge bra tycker jag. Så småningom kommer ju det rummet fyllas med massor av grejer så som säng, förvaringsmöbel, leksaker osv.. så jag har tänkt om och antingen blir det ett på tvättmaskinen (vilket jag har varit typ helt negativ till tills igår haha!) eller ett litet skötbord som får stå i barnrummet.
 
Mycket olika tankar och idéer har jag, tur det finns tid att tänka på hur man vill ha det :) allt behöver ju inte vara färdigt tills bebis ankomst men jag vill gärna ha skötbord färdigt, vill inte byta bajsblöjor i soffan direkt ;)
 
 
Babygungan, ser nu att F har satt dit en napphållare också. Haha söt!
 
Spjälsängen, och allt kaos runt om kring.. haha! Det runt dörrarna ska såklart inte se ut sådär, det ska fixas.. någon gång framöver :p
 
Man skulle ju få plats att ha sådär, vet inte ens om man behöver snickra ihop något eller om det går att bara ha sådär kanske? Hade tänkt ha fack på sidorna brevid skötbädden men det tror jag att jag får slopa.. är så nära vattnet så det riskeras att bli blött. Istället kanske det får bli såna sugproppskorgar på väggen som man kan ha blöjor och salvor i.