Gravid v.37 (36+1)

Hej hallå! Herregud vad det går fort nu ändå :) och det gör mig så glad.
 
Idag har det varit full fart minsann. I måndags var jag till barnmorskan och hon kunde inte känna var huvudet var någonstans.. skit tänkte jag, hon har ju legat neråt med huvudet sedan typ vecka 28 och gjorde det för fyra veckor sedan på tillväxtultraljudet vi gjorde.. så fick en remiss och blev uppringd lite senare på måndagen och fick en tid idag kl 10.
 
Fick åka buss dit och det var jobbigt, men jag gjorde det iaf! Synd bara att en del verkar strunta i att man är gravid och behöver sitta, men men.. det gick bra iallafall. Väl på sjukhuset så var jag en timme tidig, men fick även komma in tidigare så jag kunde ta bussen tillbaka till stan klockan 10! Superbra. Iallafall så låg lillan fortfarande med huvudet neråt, ganska långt ner och det var säkert därför barnmorskan hade svårt att känna. Mitt sf mått var ju en centimeter mindre också än sist för tre veckor sen.. så hon har sjunkit ner :)
 
När jag kom tillbaka till stan gick jag en sväng på Åhléns och köpte två pjamaser, ett par byxor och två bodys. Pjamaserna var väldigt välbehövliga då vi inte har mycket av det, nu kommer hon iofs när det är högsommar men ändå.. en pjamas är lite väl lite kände jag. Allt var på rea förutom en av pjamaserna, så blev inte mycket alls. Ena bodyn fick jag för 20 kr för det var lite smuts på ryggen på den, ska försöka få bort det men annars syns det knappt. På bussen hem gick det smidigare, men kändes som det tog lång tid.
 
Annars så mår jag och lillan bra, det börjar bli tungt nu bara på ett sätt som är svårt att beskriva.. på nätterna tar det låång tid innan jag kan röra mig och kliva upp och kissa, haha. Har varit många veckor då jag inte behövt kliva upp men nu är det tillbaka :/ kanske för hon åkt ner lite mer. Har även börjat få jätteont i magen efter ett tag, ligger ju och sover på magen och när jag vänder mig så gör det sååå ont i några sekunder.. så skumt. Men det är ju ok att ligga på magen, och hon verkar ju helnöjd ändå. Så det gör nog inget iallafall.
 
Idag är det 26 dagar kvar och jag längtar så efter våran lilla älskling.