Gravid v.36 (35+2)

Idag är det 32 dagar till beräknad förlossning och 88,6% av graviditeten har passerat.
 
Jag har sen igår haft en hemsk foglossning, kan knappt röra mig i sängen.. kan inte riktigt lyfta på benen och det gör fruktansvärt ont! :/ jag tror att det kan bero på att jag igår gjorde en hel del, först stod jag och diskade i en halvtimma, sen runt och plocka lite här hemma, städade två förvaringshyllor jag skulle sälja och var tvungen att kolla så dom var fina och behövde då lyfta på båda för att se under.. inte alls bra! :/
 
Annars så är det ganska okej, magen har sjunkit och det är ganska skönt att inte ha den uppe i halsen för det är så det känts förut. Hon rör sig en massa mer och mer och det är härligt, hon har ju alltid varit ganska lugn och fått mig orolig många gånger. Men senaste dagarna har hon varit livlig! Vissa gånger gör det dock riktigt ont, både där hon är med fötterna/rumpan och håller på men också neråt. Spännande att se när jag ska till barnmorskan om hon börjar fixera sig eller inte, huvudet är iaf neråt så det är bra!
 
Idag tror jag att jag ska packa förlossningsväskan så att vi har den redo. Jag och även många andra i min närhet tror att bebis kan komma tidigare så det kan ju vara bra att det finns en väska att plocka med. Har ju äntligen fått hem två amningsbhar jag kan ha, alla jag provat har varit så sjukt korta och slutat typ vid min navel (haha! nog för det blir annat när hon är ute men magen är ju stor ett tag efter också ;) ) men nu så har jag äntligen hittat, dock så sålde det slut under tiden jag väntade på att få hem dom.. men så i förrgår såg jag att det hade kommit in igen men dock fanns inte min storlek utan bara en storlek större. Men hellre för stort än för litet, det är ju bara bra ändå när det gäller linnen. Ser det tokigt ut får jag väl ha dom hemma och dom jag köpte först ute bland folk. ;p
 
Dom är fortfarande inte färdiga här hemma med allt dom gör, det är stambyte i köket. Idag är vi inne på femte veckan som dom är här, det skulle ta först 2-3 sa dom, sen ändrade dom till 3. Men kommer ju säkert bli 6 veckor!! är så irriterad, vill kunna sova ut på morgonen utan att dom är här och håller på, kan ju inte direkt sova när det låter även om min käre man bara säger att det är att ligga kvar i sängen. dom har kvar att sätta vattenlarm under diskbänk & kyl, skyddsgrej under kyl, spackla och måla väggen och återställa den.
 
Nu ska jag iaf vila lite innan jag ska plocka här hemma, fick dock mycket gjort igår så det är bra. :)
 
Vecka 36, magen har sjunkit lite.