Gravid v.35 (34+5)

Ååh inatt drömde jag världens mysigaste dröm! Jag var så lycklig, vår lilla flicka föddes. Det var dock typ nu i veckan, alltså att det skedde i vecka 36 någon gång, typ 35+3 eller något. Och hon var heeelt perfekt! Vägde 2800g och var 47 cm lång. Hon föddes dock inte på förlossningen, men vi var på sjukhuset iallafall.. men det var typ ensam med Fredrik och i receptionen. Sen skulle vi åka upp till förlossningen men då krånglade hissen så vi åkte hem istället med våran lilla tjej, helt knäppt :p men var såå mysigt.. kunde inte sluta pussa och gosa med henne, lite halvlockigt mellanbrunt hår hade hon. Gah jag längtar såå mycket efter henne nu!
 
Annars så är det okej, blodtrycket mitt är dock högt ännu. Imorse var det 135/107!! Och efter 30 minuters liggande vila var det 128/97 så jag ringde förlossningen.. men dom tyckte jag kunde avvakta tills imorgon och prata med barnmorskan då. Synd dock att jag inte ska till hon jag gått till tidigare (hon har semester) men men, dom kan ju se min journal ändå iallafall. Får se vad hon säger då.
 
Idag kommer mamma och pappa hit och fortsätter hjälpa oss med lillans rum och allt som hör till, är så tacksam att dom vill hjälpa oss att göra fint :) pappa hann göra ganska mycket igår trots att det blev sent innan vi kom igång, så idag blir vi nog färdiga iallafall. Det som behöver köpas in dit nu är nog bara gardiner! Tänkte mig ett par rosa, allt annat går ju i vitt, svart och grått så lite färg kan ju vara kul.. lite sugen på mintgrönt också, det tycker jag är en härlig färg :)
 
Lilla damen i magen verkar ha det bra iaf, hon var lite för lugn onsdag och torsdag men har kommit igång nu igen. Kanske en trött och växtperiod bara. Men det gör ju mig orolig ändå, men nu är jag lugn. Hon är ju så stor nu också! Men man ska inte känna mindre för det.
 
Nu har jag gått på semester också, sååå härligt. Känns dock knepigt att inte jobba mer på så länge (minst 1 år, eventuellt 1,5 blir det). Men ska tillbaka in på jobbet imorgon en snabbis för det var något jag behövde fylla i. Lite typiskt men jaja :p
 
Vecka 34+2 här :) magen har sjunkit tycker jag. Det känns faktiskt och det är väldigt skönt.
 
Lille handen <3