Gravid v.34 (33+2)

Jag har ju glömt bort att säga att nu vet vi vad bebisen i magen är för något, ja förutom solklart en bebis då, så är det en flicka! En alldeles perfekt flicka som i måndags beräknades väga ca 2238g vilket är +4% av vad dom ska väga. Vi fick göra ett tillväxtultraljud och det var härligt att få se henne igen, även om det var svårt att se haha :) barnmorskan som gjorde ultraljudet sa att det var väldigt svårt (hon var nybörjare) eftersom hon är van att göra rutinultraljud, bebisarna vid rutinultraljuden väger ju typ 200 gram, beroende på när det görs då såklart men.. så det är lite skillnad!
 
Mitt blodtryck togs också, undertrycket var nere på 75 vilket är typ mitt vanliga. Blev lite chockad. Men det har sina förklaringar. Var till min barnmorska igår och då var blodtrycket högt igen, 95 i undertryck.. då sa barnmorskan att det varit så lågt inne på förlossningen och special mvc för dom lät mig ligga i en säng och vila i 30 minuter. Hon sa att råden är att man ska sitta och vila annars visar det fel.. hade fortfarande 1+ i äggvita i urinen så det är ju något som händer med kroppen, en mild form av havandeskapsförgiftning eller början till det.. men min barnmorska har koll iaf och jag ska tillbaka dit på måndag och eventuellt onsdag beroende på hur blodtrycket är.
 
Idag är jag hemma, har inte varit det på TVÅ veckor haha! Har varit hos mina föräldrar så har åkt dit med Fredrik vid halv sju varje morgon.. dom gör stambyte på våra rör i köket och då har jag inte velat varit hemma. Men igår fick jag veta att det kommer ta minst 3-4 veckor till så då kan jag ju inte hålla mig borta hela tiden.. har ju massor att göra hemma, dels bara vardagliga saker men också inför bebisens ankomst. Det låter en hel del men dom har inte varit in till oss ännu.. spännande när det blir haha.
 
Idag är jag fortfarande sjukskriven, förlossningsläkaren sa att jag kunde prova på att jobba till veckan om det kändes bra så det ska jag göra. Hoppas det går bra bara.
 
Magen bara växer och växer! :)
 
Har börjat sova med bebisens filtar nu så dom ska lukta mamma och pappa. Tror det kan vara tryggt för bebisen, har beställt tre små snuttefiltar av en kompis också som jag väntar på att få hem. Då ska det sovas med dom också :D