Gravid v.16 (15+1)

Godkväll!
 
En skön fredagkväll, har precis tagit en varm dusch. Var riktigt skönt för ryggen kan jag lova! :) var så himla frusen innan det också, bara skakade.. det är nog det jobbigaste hittils med graviditeten, denna frossa.. fryser så fort jag kommer hem. Måste ha på mig flera lager kläder typ, haha.
 
Annars så mår jag bra, en ny vecka klev vi in i igår och det känns härligt att det går framåt! Nu är det mindre än en månad tills vi ska på RUL. Tycker mig känna bebis ibland men vet inte om det är den, så vågar inte hoppas på för mycket om det bara skulle vara tarmarna! :p haha
 
Imorse blödde jag lite grann, antagligen pga ett sprucket blodkärl eller liknande.. men det är lika otäckt, även om det är en sån pytteliten mängd. Dessutom har jag haft växtvärk idag. Så vi bestämde oss för att lyssna på bebisen redan ikväll (annars har vi tidigare gjort det på lördagar), och direkt då F satte dopplern mot magen så hörde vi hjärtat. Fullträff på en gång ;) så häftigt tycker jag.. vi lyssnar inte länge dock, typ 20 sekunder bara för att höra att allt är okej, sedan stänger vi av. Det räcker för att lugna mig ett tag åtminstone.
 
Nu ska jag se om F vill ha någon hjälp i köket och röjja undan lite här hemma.