Rastlös!

Åh jag är såååååå rastlös.. jobbigt om jag skulle få mycket foglossning eller andra problem i graviditeten som gör att jag måste gå tidigare från jobbet än tänkt, kommer börja klättra på väggarna här hemma isåfall..
 
Andra dagen hemma idag med förkylning och jag är så himla trött på det, började städa lite igår men insåg att det var för jobbigt även om jag tog det i lugn takt. Så det bästa är väl att bara vila och sitta still i princip. Men det är så tråkigt och tiden går fruktansvärt långsamt. :/
 
Jag tror att jag behöver vara hemma resten av veckan, är inte direkt bättre och då blir jag väl aldrig frisk, om jag går tillbaka innan. Det är lustigt det där, med barn så är man så noga med att dom inte ska vara sjuka på förskolan (vilket det iofs alltid finns, förkylda barn alltså) och dom ska vila upp sig rejält.. men med en själv är man inte lika noga? knepigt. Iofs så har ju vi vuxna lite bättre hygien och smittar förhoppningsvis inte lika lätt som barn gör.
 
För att fördriva tiden igår så nätshoppade jag lite iallafall. Tanken var att bara köpa ett gravidbälte till bilen men det blev lite annat med. Vi har bestämt vilket skötbord vi ska ha så då klickade jag hem en skötbädd också :)
 
Skötbädden. Så fin tycker jag :D älskar ju vitt och grått!
En gallerfilt, betyder alltså att det är "hål" i filten. Man ska ju aldrig använda till exempel en fleecefilt till ett nyfött barn.
En blöjhink. Med sån som snurrar ihop blöjorna. Eftersom skötbordet kommer stå i bebisens rum vill jag inte att det ska stinka bajs, men det lär det väl göra ändå när den börjar äta riktig mat! :p men det minskar ju lite på lukten åtminstone. Annars kan man ju ha blöjhinken på toaletten, om man orkar gå dit och kasta blöjan.. haha, mycket funderingar nu på det praktiska :) men det ska ju funka också. Dock tror jag att man ändå kanske vill lägga bajsblöjan i en annan påse innan man kastar i denna? jaja, vi får se. Det blir nog bra!
 
Allting utom gallerfilten var det ganska bra rea på (mellan 20-60%) så det var bra köp tycker jag.