Gravid v.19 (18+5) IGEN!

 
 
Vi var på Rutinultraljud i torsdags, det gick inte riktigt som planerat tyvärr.. bebis ville inte alls visa upp sig och barnmorskan var oerfaren. Så vi måste tillbaka den 8 mars för att kolla igenom resten av checklistan. Blev även flyttad bakåt i veckorna så istället för att vara i 19+0 som vi trodde var jag i 18+2 då. Men det tror jag inte alls på, för nu växer bebisarna i sin egna takt. I början gjorde jag ju ett ul som visade prick på den dagen som det var, 10+6 och det stämde överens med mina och mina appars uträkningar. Så tror det bara är en lite mindre bebis än vad den ska vara. Men det är ju bara lyssna på dom och vad dom säger, haha! Så nu är jag i vecka 18+5. När vi ska dit nästa gång är jag i vecka 20+1. Hoppas bebis är medgörlig och att vi får en annan barnmorska..
 
Annars så mår jag helt okej, har börjat kunna sova på mage igen vilket gör att jag tror bebis ligger långt bak mot min rygg. För tidigare så har det gjort ont att ligga på mage och varit obehagligt.
 
Vi var in och beställde vagn igår på Babyproffsen! Det blir en Crescent Comfort i färgen Grey Melange, sååå snygg. Sedan beställde jag skötväska, myggnät och regnskydd. Det kan ju vara bra att ha kom jag på :p haha