Gravid v.18 (17+4)

Så var en ny vecka påbörjad. Och jag har inlett den med sjukdom :( är så förkyld! Det började redan i helgen men känns som att den verkligen tog fart inatt. Jobbade iallafall idag tills en timme till jag skulle sluta, var helt slut i skallen! Det har blivit lite bättre nu på kvällen och febern har gått ner lite. Förhoppningsvis går detta ur kroppen snart så jag slipper vara sjuk en längre tid!
 
Annars då? bebis är nu 18 cm huvud till fot, väger i början av vecka 18 125g och i slutet av vecka 18 160g. Häftigt tycker jag, växer så fort.
 
I fredags så åkte vi in till kvinnokliniken. Jag ramlade utanför jobbet i onsdags pga dåligt sandat... ramlade på rumpan iallafall och det kändes som ingenting, kanske lite i ryggen. Men natten till fredagen så fick jag väldigt ont i magen :/ så på fredag förmiddag ringde jag in och dom bad mig komma in på eftermiddagen för en kontroll. Vi åkte dit och jag var nervös, även om jag trodde det gått bra så blir man ju alltid nervös när det gäller sånt där!
 
Fick lämna urinprov och sedan var det dags för undersökning. Vid det här laget så är jag van denna läkaren, det är nämnligen henne jag tog cellprov sist hos då jag fick knipsa bort två bitar. Så det kändes lugnt :) aldrig roligt att ligga i en gynstol men hon får mig lugn och bekväm på något sätt! Tur det, för jag ska ju till henne fler gånger :p
 
Sagt och gjort så kikade hon lite, och kollade med ultraljud både inifrån och utanpå magen. Bebis var dock lite för stor för att man skulle kunna se den inifrån. Såg typ bara ett stort huvud och händer som rörde sig först. Men allt såg fint ut tyckte hon :) förklaringen till det onda är att jag troligtvis sträckt ett ledband till livmodern, allltså inget farligt men det känns ju obehagligt.
 
Det var så roligt att få se bebisen igen! Så livlig och ville inte direkt ligga still haha. Såg händerna och till och med små fingrar. Längtar massor till RUL nu som är om prick 10 dagar :)