Är det en liten tjej?!

Jag börjar kanske tro på att det är en flicka i magen.. och om tre veckor får vi veta (förhoppningsvis!!), det känns låååångt bort :p men samtidigt går ju tiden sjukt fort tycker jag. Var ju nyss julafton och det var ju några veckor sedan.
 
Det finns ju några hemmatester man kan göra, har ingen riktig koll på från vilken vecka man kan göra det, men jag gjorde det första i måndagsmorse. Det var att blanda lite bikarbonat med lika mycket morgonkiss. Haha låter så sjukt! Men om det bubblar och pyser så är det en pojk, är det helt stilla är det en flicka. Det var heelt stilla, verkligen ingen rörelse i det alls.
 
Och nu ikväll gjorde vi "stoltestet", dvs man har två stolar med dynor eller kuddar på och så ber man någon lägga en kniv och en sax under varsin dyna (Du får självklart inte se placeringen). Sen kommer man in i rummet och väljer en stol att sätta dig på. Om du sätter dig på den stolen med sax = flicka och kniv = pojke.
 
Gissa vilken jag satte mig på då? jo, saxstolen :p nuuu vill jag verkligen veta haha!
 
Tror jag har känt bebisen ikväll faktiskt, men det kändes inte direkt som fiskfladder eller bubblor nu som jag har läst om. Kändes mer som någon typ av rörelser bara.
 
Imorgon går jag in i vecka 17 och graviditetsmånad 5 och det är prick tre veckor till ultraljudet.