Livet

Ja livet med en nyfödd innebär inte jättemycket tid över till annat än att bära, mata och byta blöja. Haha! Alla som säger att nyfödda sover mycket har ju rätt, men det som vi insett är att våran lilla gärna inte sover själv. Typ aldrig. Men det är mysigt, även om det inte blir allt för mycket gjort här hemma när jag är ensam om dagarna. Får passa på när Fredrik kommit hem från jobbet. 
 
Det är början på andra veckan ensam hemma om dagarna, förra veckan började jobbigt då jag förra lördagen fick världens jäkla mjölkstockning. Det var inte bara lite ömt och lite feber, hade som högst 40.5 grader och jag hade så ont! Fy fasen vad dåligt jag mådde. Hade feber länge, tills onsdagen. Men på tisdagen var vi in till amningsmottagningen och jag fick hjälp, en barnmorska där lyckades typ trycka ut värsta klumpen av blod och efter det kom det massor av mjölk. Men efter det bestämde jag mig för att inte pumpa ut nå mer, nu är det slut på detta! Jag pumpar dock ännu men det är för att inte få ytterligare en mjölkstockning, då måste man lätta på trycket lite men inte så att man håller igång produktionen.
 
Jättesorligt tycker jag eftersom jag har massor av mjölk, men Alice inte lyckas amma och få grepp. Önskar verkligen att det hade funkat, men så arg som hon blir för hon inte får ett bra grepp gör både mig och henne ledsna :(
 
Annars så känns det som att vardagen flyter på ganska bra, dagarna går så fort. Alice är redan en månad gammal. Idag fick vi hem våran Baby Brezza, en maskin som blandar färdigt ersättningen så man slipper måtta upp, värma i mikro osvosv. Vi har inte hunnit prova den ännu men den känns väldigt smidig av det jag läst iallafall :) spännande att prova när hon vaknar och vill käka.