Gravid v.9 (8+0)

Så var ännu en dag förbi! Dagarna går faktiskt sjukt fort, inte mig emot då jag vill att det ska gå fort :) I tisdags (för två dagar sedan) var vi och gjorde ett VUL (vaginalt ultraljud). Var sååå nervös innan, både för att få dåliga besked och för att det skulle göra ont. Det gjorde inte det minsta ont och vi fick bra besked :)
 
Det började med att en sköterska tog mitt blodvärde, det låg på 153 och det var jättebra sa hon. Skönt att höra! Sedan fick vi komma in och så frågade läkaren lite frågor om graviditeten och sådär. Sedan kikade vi, fick se det lilla livet som faktiskt ligger i min mage.. helt underbart! Hjärtat fladdrade på, dock såg inte jag det då jag låg på så konstigt sätt.. Men Fredrik såg det, och läkaren såklart!
 
Vilken lättnad det var efteråt. Kunde åka och jobba med lite ny och positiv energi.
 
Idag gick jag in i en ny vecka också, om det nu stämmer. Ska till barnmorskan på tisdag och då tänkte jag prata med henne om uträkningen osv, se vad hon tänker.
 
 
Här ligger världens finaste lilla (kan man verkligen säga, bara 1-1,5 cm lång!) plutt. Så häftigt iallafall att man kan se var huvudet är (till höger påbilden) och var kroppen går.