Renovering av dockskåp!

Detta dockskåp är min mammas, hon har alltså lekt med det när hon var liten, och sen fick jag överta det. Så jag har också lekt med det. Men nu kände jag att det var dags för en förändring, så kanske det kan gå vidare ännu en gång i släkten. :)

Först så var dörrarna bruna, slitna och fula!

Mamma hade varit brutal när hon var liten, och slitit bort trappräcket, därför ser det ut som det gör :) haha


Före, dock med halvfärdiga dörrar och golv lagt i badrummet!

Vet inte om man ser bra, men till vänster är det omålat, beigt och fult! Till höger är det målat ett lager :) så det är lite skillnad iaf.

Utanpå så var det orange tegel.

Renoverade nederdelen också, den glömde jag dock att fotografera.. Men kan säga att det var rött och orange iallafall, så där är det väl störst skillnad! :)


Glömde ta kort på taket också, men det var rödorange och inte så modernt, men nuså blev det svart :D


Ytterväggarna blev ljusblå :)


Möblerat (nu är bilderna tagna med min system så blir lite bättre bilder också)



Vardagsrum :)

Fotöljen och soffan har jag gjort själv, utav kartong, lim och tyg! Kuddarna har jag också sytt.



Tvn och tvbänken är köpt, blomman på tvbänken är gjord i lera.



Den blomman har jag också gjort i lera.




Samlingsrum eller vad man ska kalla det :)


Fotölj av kartong och tyg med en kudde och en liten fotpall. :)


Brasa gjord utav kartong, papper och lite grenar


Ovanpå brasan står det lite ljus, en tavla, godis, böcker m.m


En korg med lite äppelgrenar i :) 


Ett väldigt pojkigt rum ;D



Sängen är egentligen samma färg som sängbordet (som ska få målas vitt), det är mammas gamla och egentligen är det en våningsäng, men jag sågade, limmade och målade! Sedan sydde jag lite sängkläder :)


Köket, inget speciellt. Både köpta och egengjorda saker

Klocka gjord utav papper och lera


Här är nog rummet som jag är mest nöjd med, förutom möblerna! haha :) eller sängen är jag väl nöjd med, den är gjord utav kartong och tyg.


Sminkbord som egentligen är rosa, och stolen är grön (såg nu att jag missat lite, OOPS! ;D)


Hall


Egengjorda galgar och ett halsband.


Skor, dom två som man ser minst är gjord utav lera och dom längst hitåt är från någon docka från då jag var liten.


Byrå som var blå men som fick bli vit (;


Och badrummet som jag gjort i lera :) förutom skåpet.


#1 - - aeel:

grymt !!:D vilket piller jobb alltså :D

#2 - - Robin Sahlén:

Jättefint alltihop!

Väldigt stor transformering och väldigt kreativt och modernt gjort! :)

Duktig syster jag har <3

#3 - - Pialouize:

Jäklar vad fint det blev Elin!!

Du är så himla duktig! Finaste dockhuset! :D

#4 - - Diana - Mamma till Simon <3:

Men gud vad roligt att pyssla på med det där. (: Mitt gamla dockskåp skulle nog också behöva sig en upp piffning. ;D

#5 - - Klara:

gud va fint! :D man blir verkligen jätte inspirerad! keep up the good work!

#6 - - sessie:

sv: jäääävlar vad duktig du är ;o