Gravid v.29 (28+4)

Hej!
 
Nu är vi hemma, det har varit en jobbig vecka den här veckan. Men bebis mår bra och är pigg och alert, i skrivande stund är det säkert 15e gången jag känner av bebis för idag! Så här mycket har jag aldrig känt av bebis innan så det känns verkligen häftigt. Blir lika glad varje gång, påminns av vilken tur vi har som snart kommer få träffa våran lilla älskling.
 
Annars så är det helt okej, foglossningen gör sig påmind dock vid promenader. Men så ont som jag har haft förut på kvällarna, det har jag sluppit nu. Så skönt! Jag hade förra helgen och tidigare i veckan en hemsk halsbränna, men det är mycket bättre nu. Inte behövt knapra novalucol flera gånger om dagen iallafall.
 
Nu är jag inne i tredje trimestern också, vilket innebär att det inte är lång tid kvar nu :) 79 dagar till beräknad födsel. I början av veckan väger bebis 1,26 kg och i slutet 1,4 kg och är 35 cm lång. Skulle bebis födas nu är det 90% chans att allt går bra. Så häftigt tycker jag! Och inte så konstigt att jag känner så mycket nu när bebis rör sig där inne. Inte lika mycket sparkar nu längre, men känns som jag känner varje rörelse och när bebis flyttar sig till annat ställe. Har även känt när den hickar för första gången igår :)
 
Vi har hämtat ut vagnen idag från Babyproffsen. Dock var sufletten konstig så den fick bli kvar där och så ska dom fixa den. Hoppas det går att få den bra, annars får dom fixa en ny. Den var liksom slapp när man fällde upp den helt, den var inte spänd som den ska vara. Men men.. kommer visa bilder när vi fått den så som den ska vara och har bäddat :)