Gravid v.38 (37+2)

Hej hej!
 
Idag är det bara 18 dagar kvar innan lillan är beräknad att komma till oss, jag hoppas verkligen inte det är längre än så! ;) det är ju enligt rutinultraljudet vi gjorde runt vecka 20. Enligt sista mensen och ägglossning samt två ultraljud så visade det ju att bf var 19 juli och isåfall hade det varit 13 dagar kvar idag. Jag hoppas mer på det datumet och att hon är punktlig. Hihi.
 
Jag mår helt okej faktiskt, jag har foglossning som ständigt sitter i men den varierar hur ont jag har från dag till dag. Men jag mår så mycket bättre nu när jag inte jobbar. Både fysiskt och psykiskt! Trodde jag skulle sakna jobbet jättemycket och bli så rastlös men det går faktiskt bra :) jag kan vila exakt när jag vill, ta en tupplur till och med. Så det är inte alls så farligt att vara hemma så pass länge innan, jag tog ju semester den 16 juni.
 
Jag fördriver mina dagar med att städa och plocka här hemma, diska, tvätta och göra lite småpyssel. Idag har jag gjort ost och skinkpiroger som vi ska frysa in och snabbt kunna plocka fram första tiden när man kanske inte orkar så mycket. Har även gjort ett stort lass med köttfärssås, då är det bara plocka fram en sån ur frysen och koka pasta. Imorgon ska jag göra tacopiroger och en soppa tänkte jag. Smidigt :)
 
Har sedan igår haft en väldig "mensvärk", det är ju inte mensvärk haha.. men känns som det. Hoppas det är att kroppen förbereder sig inför vad som komma skall, och att det kanske är något på G snart :) jag har även börjat läcka lite bröstmjölk, så häftigt tycker jag. Tänk vad min kropp kan! Den kan skapa ett barn (med lite hjälp då haha), bära barnet i 9 månader och få barnet att växa.. sen när barnet kommer ut så kan JAG ge den mat? hur galet är inte det egentligen, med min kropp! Jag är så facinerad av allt som har med det här att göra. Kan fortfarande inte förstå att den där klumpen som rör sig där inne i magen är en bebis. Våran bebis.
 
Nu har jag ätit lunch iallafall, det är något jag tyvärr har varit dålig på att göra nu när jag är hemma. På jobbet var det bra för då fick man det liksom serverat.. nu orkar jag typ inte och det blir oftast som mest att jag äter en macka, och hur länge står man sig på det? knappt en kvart typ.
 
Ska smörja in mig med solkräm och sen sätta mig i solen tror jag, sen ta en dusch och bara vänta in att Fredrik kommer hem. Saknar honom så fort han åker iväg på jobbet, hormoner hormoner vettni ;p
 
Min fina lightbox jag fick hem igår, den står inne hos lillan såklart. Längtar tills vi fått upp alla hyllor och sånt på väggarna så det blir lite ombonat. Inväntar en grå sänghimmel också, hoppas den kommer passa där inne! även om hon inte kommer sova där i början så ser det så mysigt ut :)