Gravid v.28 (27+0)

Hej hej!
 
Glömde visst uppdatera under vecka 27, fullt upp hela tiden!
 
Nu har jag gått in i vecka 28 och tiden går verkligen fort tycker jag, så härligt. Jag har blivit sjukskriven 50% också för foglossningen. Fick träffa en underbar läkare på min hälsocentral :) hade förberett mig mentalt att träffa en sur gubbe som jag skulle behöva tjata mig till någon hjälp, men inte alls!
 
I onsdags var vi ju in och kollade mina cellförändringar, dom hade inte blivit värre så jag kan få fortsätta graviditeten som vanligt och så i oktober ska jag opereras. Läskigt att bli opererad men jag är så lättad att man slipper plocka ut bebis i förtid för att kunna operera.
 
Annars så rullar allting på, min förkylning har börjat släppa taget om mig lite så snart är jag väl fri den också hoppas jag. Jag tror att nu när jag får chansen att vila upp mig mer från jobbet så kommer jag kunna hålla mig lite friskare. Lilla pyret där inne rör sig massor och sparkar, tror bebis mår bra där inne i magen! Mest aktivitet är det på morgonen och kvällen. Har börjat känna mer och mer under dagtid på jobbet också.. men då är det sån full fart så det är nog därför jag inte känner lika ofta.
 
Bebis är numera 34 cm lång och väger 1,1 kg i början av denna vecka och 1,23 kg i slutet. Om jag tittar till bilden här så tror jag min bebis ligger mycket högre upp.. har läst att en del bär sina barn lågt och en del högt. Min bebis sparkar förvisso rätt ofta långt ner, men jag får sparkar som är låångt upp jämfört med denna bild. Men har även en ganska stor livmoder tror jag, ligger på översta kurvan på SF måttet hos barnmorskan. Men jag får liksom sparkar som är minst 10 cm ovanför naveln.