Sockerfria bounty!

Idag har jag gjort sockerfria bounty, och väääldigt goda blev dem! Mums, måste hejda mig så man inte trycker i sig flera (:
 
50g kokosfett (kokosolja)
1 dl grädde
1 dl kokosmjölk
200g riven kokos
2-3 msk sukrin/canderel eller 1-2 kryddmått stevia (valfritt, blir söta ändå)
100-150g choklad, man kan ta 80% mörk eller sockerfri ljus/mörk. Jag föredrar den ljusa sockerfria så därför tog jag den.
 
Gör såhär:
Smält kokosfettet i en kastrull och tillsätt eventuell sötning. Rör tills det smälter samman och häll därefter i grädden och kokosmjölken och rör runt. Tillsätt sedan riven kokos och rör om, låt sjuda i någon minut. Låt stå i kylskåp 1 timme. Forma sedan bollar eller avlånga bitar och ställ in i frysen 1 timme. Sedan så är det bara att smälta chokladen och doppa bollarna/bitarna i den. Jag smälte min choklad i min fina fondue som jag fick i julklapp, så smidigt!
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: baka, baka sockerfritt, bounty, choklad sockerfri, kokos, sockerfria bounty, sockerfritt, sockerfritt godis, sockerfritt kokos