Gravid v.33 (32+3)

Blev en tur till förlossningen igår! Var hos barnmorskan i onsdags och då hade mitt blodtryck stigit väldigt, 137/99 visade det först och även efter tjugo minuters vilande var det 140/100. Fick lämna urinprov och det visade 1+ i äggvita, det i sig är inget konstigt men i kombination med högt blodtryck kan det vara havandeskapsförgiftning. I övrigt såg allt bra ut och bebisens hjärta slog jämnt och fint. 
 
Blev ordinerad vila då mitt jobb inte är det optimala för att vila och ta det lugnt på, så fick inte jobba förrän vi rett ut detta. Tog det bara lugnt igår men hade en huvudvärk som inte gav med sig och det är ju också ett tecken. Så jag ringde till förlossningen som ville ha dit mig, väl där och efter vilande var mitt blodtryck bättre, 140/80. Inte bra, men mycket bättre. Och fortfaradne äggvita i urinen, så dom vill ha mig under koll ändå. Så på måndag ska vi dit igen och kolla hur det ser ut, då ska vi även få se bebis! Dom vill göra ett tillväxtultraljud för att se hur bebisen växer då jag haft högt blodtryck länge vilket kan göra att den inte får all näring den behöver ifrån mig. Är säkert ingen fara men känns så bra att dom vill kolla upp det, och känns roligt att få se våran älskling igen!
 
Annars så är det bra med mig, det börjar bli tyngre och tyngre dock. Speciellt nu när det ibland är så varmt, det blir extra varmt för mig då.
 
Känns så galet när jag tänker att vi kanske har bebis nästa månad, det kan ju iofs dra över till augusti men min känsla säger att så är det inte. Jag tror på 16 juli, det känns som det rätta datumet ;) hoppas på det så jag slipper gå över tiden en massa.