Gravid v.25 (24+5)

Nu börjar redan v25 lida mot sitt slut, så fort det går ändå! Men jag har hört från andra att efter v30 så går det segt.. hoppas inte ;) jaja, så länge man orkar jobba så tror jag dagarna går rätt fort ändå. Och jag kämpar på trots mina krämpor.
 
Var till sjukgymnast i fredags iallafall och fick hjälp med övningar, jag belastar min högra sida för mycket (sedan innan också) och framförallt nu, därför får jag mest ont där. Men jag har foglossning också, foglossning är en förberedelse inför förlossningen.. så bäckenet luckras upp. Det gör det på alla gravida men det är inte alla gravida som känner av det. Sjukgymnasten sa att iomed mitt jobb med alla tunga lyft så blir foglossningen ännu värre.. Inte så lätt att inte lyfta då det är ett moment i mitt yrke liksom. 
 
Annars så är det väl helt okej, helgerna går så fruktansvärt fort bara.. men nu är det två korta veckor på raken vilket känns så himla härligt :) och nästnästa vecka ska jag till min gynläkare igen för en koll på min livmodertapp och cellförändringarna. Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut och att bebis får stanna inne i magen tiden ut! Får se vad hon tycker, vet inte om jag kommer få svar på en gång om det är förvärrat eller om det är oförändrat, men det kanske jag får.. Sist jag var dit i vecka 12 (11+6) så sa hon ju hur det såg ut, men det tog ungefär två veckor att få mer svar. Det gick ju iofs fort då man får räkna med 1-3 månader på svar om sina cellprover (men det går nog fortare om man vet att det är allvarligt, vilket det är för mig)
 
Bebis är numera 30 cm lång och väger 790 g. Hos barnmorskan i måndags slog hjärtat i 148 slag i minuten.