Flyttrensar och packar

Det är vad helgen har bestått av! Har inte känt mig helt hundra än så har bara tagit det lugnt.. Igår rensade jag bland mina kläder (även om det var kanske bara 4-5 månader sedan sist) och det blev kanske 20 plagg som jag ska skänka bort och 10 plagg som jag ska försöka sälja, annars skänker jag dom också! Finns något ställe här i Ljustadalen som man kunde skänka till flyktingarna som bor här, superbra tycker jag :) ska även gå igenom alla tusentals skor som jag har.. jobbigt men det behövs ju faktiskt, allt sånt står och tar plats i förrådet nu. I nya lägenheten så får vi ett inneförråd, såå nice. Alltså det är inte i lägenheten, men det är inomhus iallafall. Det vi har nu är utomhus och det ibland lite tveksamt vad man vill he ut där.
 
Sen rensade jag även i badrummet och bland mina skönhetsgrejer, blev en hel flyttkartong med saker som jag ska spara haha! Men kastade säkert lika mycket också.
 
Har också börjat sälja av saker, våran stooora bokhylla i vardagsrummet som vi inte vill ha med, badrumshyllan som inte kommer få plats i badrummet, kanske eventuellt tvbänken, beroende på vad Fredrik säger :p jag vill gärna ha en vit. Nu har vi haft bara svarta möbler i 4 år, behövs förnying ;) jag har målat om mitt sängbord, blev jättebra men tog lång tid. Först slipa och sen måla fem gånger.. Det ska ju torka också mellan varven så ja, det tog några dagar haha.
 
Strax ska jag ta hand om disken och sen tänkte jag rensa bland alla skåp i köket. Det var inte heller så längesen, men man samlar ju på sig fruktansvärt mycket grejer!