Gravid v.10 (9+0)

Så har ytterligare en vecka gått! Tycker ändå det går fort, och skönt är väl det :) både dagarna och veckorna går superfort, så snart är det julafton också.
 
Mitt illamående har kommit tillbaka känns det som :/ det försvann typ i vecka 7, men idag har jag mått lite illa faktiskt.. inte så jag vill spy men jag mår knepigt! Hoppas lilla pyret där i magen ligger och gror på bra, har lite molvärk idag så det växer nog på en massa.
 
Annars mår jag helt okej, trött som vanligt men jag har läst att det kan börja bli bättre nu, så jag hoppas verkligen på det! Det är så påfrestande för hemmet att vara trött, orkar typ inte städa annat än när jag slutar tidigt.. och det gör man ju inte så himla ofta ändå. Har haft stora problem med att somna fram tills typ nu, nu är jag såå trött då jag lägger mig i sängen och jag somnar faktiskt efter typ en kvart bara. Innan har jag kunnat få vänta i 1-2 timmar innan jag somnat. Men hoppas det är över nu :p men vaknar fortfarande på nätterna..
 
I tisdags (den 13e) var jag på ett mini-inskrivningssamtal hos barnmorskan. Det var även hon som tog cellprov på mig i oktober. Hon är så himla go! Jätteglad att jag fått en bra barnmorska, det enda som är synd är att jag inte kan ringa henne direkt.. så jag blir lite osäker på hur jag ska göra faktiskt :/ men det är så smidigt att slippa åka buss dit, det tar bara 10-15 minuter att gå hemifrån, går ju jättefort att ta sig dit :) nästa gång jag ska dit är efter mitt ul den 12 januari, så ska på riktig inskrivning den 17 januari.
 
Iallafall så tog hon ett rör med blod, skulle skicka in för något.. hoppas det är bra och inget fel iallafall. Annars så småpratade vi lite och sådär, jag hade inte så mycket frågor haha! Hon sa att det kändes bra iaf och det tyckte jag med :) hon räknade ut att bf datum är 19 juli. Så eventuellt är jag i vecka 9+2, men jag räknar 9+0.. man kan ju bli tillbakaflyttad med, så stannar på det datumet.