Gravid v.26 (25+1)

Om prick en vecka ska jag tillbaka för att kolla mina cellförändringar.
 
Var dit sist i vecka 10+6 så det är ju ett tag sedan nu, det är typ längre sedan än hur länge det är kvar till bebis ska komma! Haha, hoppas någon förstod min konstiga formulering.
 
Jag tycker att jag har börjat få ont i livmodertappen, men jag tror faktiskt att det beror på att bebis sparkar/slår på den.. Nu igår låg ju bebis dessutom med huvudet uppåt så är förmodligen massa sparkar som jag fått där. Men tänkte berätta det för läkaren ändå.
 
Är inte speciellt orolig tror jag, det värsta vore väl om hon säger att det är jätteakut och att det inte alls ser bra ut och vi måste plocka ut bebis tidigare och operera mig på en gång.. men känslan jag har inför det är att det inte kommer bli så. :)
 
Senaste typ 4-5 dagarna har jag knappt känt bebis och när jag gjort det har det varit betydligt mindre än vad jag varit van vid. Berättade det för Marre på jobbet och hon typ tvingade mig åka in, haha! Så ringde förlossningen och sen åkte vi in dit. Det tog längre tid än jag hade väntat men det är ju så när det finns de som behöver hjälpen mer såklart! Fick ligga och ta ctg kurva fast vi fick trixa lite med det, och sedan ville barnmorskan att läkaren skulle kolla också, så hon kom in med ultraljudsmaskin och kikade lite på bebis. Finaste bebisen! Allt såg bra ut fick vi veta tillslut. Och när vi var färdig med ultraljudet så kom blivande pappan in också, synd att han missade allt :) jag fick iaf se bebisen kissa, och öva på andningen genom att fylla lungorna med vatten. Häftigt! Fick även några sparkar när jag kom hem och har även fått imorse! Så det känns bra nu