Molly

LÖRDAG:
Efter att jag skrev sist så var jag på g att ge Molly CC, hövällingen.. men precis då satt hon sig och åt både hö och pellets, så jag gav henne inget alls och hon har alltså inte fått sedan igår. Hon har blivit mycket piggare, stökat ner rejält i buren och ställer sig mot gallret som förr. Jag provade även att he in handen och då pussade hon på mig, som hon brukar. Sen lägger hon huvudet under min hand så man ska klappa henne! Haha hon är så sööt, min älskling.
 
Såret igår, idag är det tvättat runt kring det, hon är så himla duktig! :)
 
SÖNDAG: Idag så fick hon sin medicin vid halv 10, hon såg ut att ha lite ont innan för hon satt ihopkurad i hörnet, men då jag kom och pratade med henne så åt hon lite hö. Tror dock jag måste stödmata henne lite sedan för det är inte tillräckligt :/ en morot har hon fått iaf för att få igång aptiten, den har hon knaprat på :) Tittade även till såret idag och det är vääldigt mycket finare än igår, hon har tvättat det bra :) Igår gjorde jag rent, och då hittade jag stora bomullstussar som det även satt lite tejp på kvar, vet inte om det ska vara så men.. hon har tagit bort dem själv, jag såg det knappt. Gick och slängde in de smutsiga filtarna i tvättmaskinen imorse när hon fått medicinen, när jag kommer ut igen från badrummet, ja då har hon lagt sig ner på sidan sådär som hon älskar att ligga! Då blev matte glad :') tror hon ligger så nu också, det gjorde hon sist jag tittade till henne. Ska se om hon äter bättre idag, tydligen kan smärtlindringen göra att dom inte har sån stor aptit :/ och det märktes igår, hon var mer matglad på kvällen då jag tror att smärtlindringen börjar släppa lite mer, den håller i 24h så.
 
Känns jobbigt att jag ska till skolan imorgon och vara ifrån henne hela dagen :( men har både mina föräldrar och min bror+sambo som kan komma och kolla till henne som tur är, för jag går 8-17 i princip varje dag utom fredag då jag slutar 10 tror jag, får se hur schemat blir!
 
 
 
 
 
0 kommentarer publicerat i
Taggar: kastrering, kastrering av honkanin